تنگی نفس ناشی از کرونا چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا، تنگی نفس است که فرد باید به مراکز درمانی مراجعه کند.

اتونشر عید// تنگی نفس ناشی از کرونا چگونه است؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از سوالات رایج مردم درباره چگونگی تشخیص علائم ابتلا به ویروس کرونا، با توجه به یکسان بودن اکثر نشانه‌های آن با دیگر بیماری‌های عفونی از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا است. متخصصان راهکار‌هایی را برای تشخیص این بیماری به مردم ارائه کرده اند. هم چنین با مراجعه به سایت /http://test.corona.ir و پاسخ به سوالات آن، می‌توانید از وضعیت خود در مقابل این بیماری اطلاع کسب کنید.

متخصصان و کارشناسان معتقدند مهم‌ترین علامت ویروس کرونا، سختی در تنفس و تنگی نفس در افراد است که به محض مشاهده این علامت باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ چه نکاتی هنگام کوتاهی ریش در آرایشگاه‌ها باید رعایت شود؟


مجید مرجانی متخصص عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: شایع‌ترین علامتی که در بیماران مبتلا به کرونا دیده می‌شود، تنگی نفس است. با وجود این که سرفه‌های خشک نیز موردی آزار دهنده در بیماران مبتلا است، اما صرف وجود سرفه‌های خشک را علامت خطرناکی نمی‌دانیم. آنچه که برای ما مهم است تنگی نفس است.

او افزود: ما بر اساس شاخصی معین، اکسیژن خون افرادی که وارد بیمارستان می‌شوند را چک می‌کنیم. اگر اکسیژن خون ۹۳ و یا کمتر باشد، بیمار بستری می‌شود.

اتونشر عید// تنگی نفس ناشی از کرونا چگونه است؟
مرجانی در توضیح این که چه زمانی افراد باید به بیمارستان مراجعه کنند، گفت: تستی که مردم برای تشخیص تنگی نفس می‌توانند در خانه انجام دهند، همان تست تنفس ۲۰ ثانیه ایی است که باید نفسشان را نگه دارند؛ اگر دچار تنگی نفس شدند این علامت را جدی بگیرند. هم چنین با شمردن تعداد نفس هایشان می‌توانند به وضعیت تنفسی خود پی ببرند. یک فرد عادی در یک دقیقه به طور متوسط بین ۱۲ تا ۱۶ بار نفس می‌کشد. اگر تعداد تنفس به بالای ۲۰ بار افزایش پیدا کند وضعیت فرد نگران کننده می‌شود و اگر به ۳۰ بار برسد، فرد حتما باید بستری شود.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ کدام مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفیدند؟


تنگی نفس که به دشواری در تنفس می انجامد، می تواند علل دیگری از جمله نارسایی قلبی، ریوی مانند آسم و عصبی مانند اضطراب داشته باشد. بنابراین ممکن است منشاء تنگی نفس در فرد چیزی غیر از کرونا باشد. در هر صورت تنگی نفس یک عارضه خطرناک است و در صورتی که فرد طبق تست گفته شده نمی تواند به درستی نفس بکشد، باید به مراکز درمانی مراجعه کند.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر علائم خفیفی داشته و دچار وضعیت وخیمی نشده اید، بهتر است در خانه به خود قرنطینگی پرداخته و به مراکز درمانی مراجعه نکنید؛ چرا که احتمال ابتلا به ویروس در این مراکز به دلیل تراکم جمعیت و آلودگی محیط، بسیار بالا است.


هر چی که بخوای تنگی ,مراجعه ,مراکز ,علامت ,تنفس ,وضعیت ,مراکز درمانی ,درمانی مراجعه ,ویروس کرونا، ,بخوانید  ویروس , ویروس کرونا؛ ,مراکز درمانی مراجعه ,بخوانید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لوازم برقی خانه هر چی بخوای هست علم دلخواه   فروشگاه آنلاین اموزش ترجمه آموزش زبان انگلیسی اجناس فوق العاده آندروید دانلود